شبکه و امنیت

خدمات شبکه های کامپیوتری

بیشتر از 2 دهه است که فعالیت سازمان‌ها بدون وجود کامپیوترها و شبکه‌های کامپیوتری غیر ممکن و شاید کمی ترسناک به نظر می‌رسند.

گسترش فعالیت های تجازی، خدماتی و صنعتی و استفاده روزافزون از زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و لزوم ارتباط بین واحدهای مختلف سازمانی اهمیت به سزایِ به کارگیری دانش مدرن در زمینه شبکه های کامپیوتری و امنیت را هر روز بیش از پیش نمایان می‌کند.

لذا در این راستا تلاش نمودم با استفاده از تجارب ارزشمندی که در طول سال‌ها فعالیت در بخش دولتی و خصوصی در سازمان های صنعتی، بازرگانی و خدماتی به دست آورده ام، خدماتی اثربخش و کارآمد را به مجموعه های طرف قراردادم ارائه نمایم که به تفضیل به شرح آنها خواهم پرداخت.

 طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری

بدون شک بدون یک طراحی صحیح و پیاده سازی با رعایت استانداردهای روز جهان در حوزه شبکه‌های کامپیوتری و امنیت،  نمیتوان پایداری و صحت جریان فرایندهای سازمانی را تضمین نمود.

این طراحی و اجرا مستلزم تحلیل و شناخت نیازهای فعلی سازمان وطرح  توسعه حداقل 10 ساله مجموعه است تا ساختاری توسعه پذیر جهت پوشش نیازهای فعلی و آتی سازمان که با توسعه فعالیت‌ها، نیروی انسانی و افزایش شعب همسو می‌باشد راه اندازی گردد.

پشتیبانی شبکه و زیرساخت های فناوری اطلاعات مجموعه نیز بخشی جدا ناپذیر از خدمات دست اندرکاران شبکه در سازمان‌ها است که به روزرسانی و امنیت افزایی این ساختارها را شامل می‌گردد.

تحلیل زیرساخت IT سازمان و ارائه طرح توسعه

با رشد و توسعه سازمان و نیاز به استفاده از سرویس‌ها و خدمات جدید در حوزه فناوری اطلاعات در کتار استهلاک زیرساخت‌های پیشین، نیاز است تا فرایندهای تحلیل نیازهای سازمان با توجه به سند چشم انداز توسعه آن در جهت پیش بینی و ارائه سند توسعه در حوزه فناوری اطلاعات صورت پذیرد تا از هزینه‌های ناشی از کندی و توقف کار در آینده جلوگیری نماید.

به روز رسانی سخت افزاری و نرم افزاری شبکه

کامپیوترها همچون سایر ماشین‌ها نیاز به برنامه ریزی مدون و استاندارد در جهت به روزرسانی‌های سخت افزاری و نرم افزاری دارند.

بسیاری از سازمان‌های این فرآیند را به صورت پروژه ای برو سپاری نموده و توان فنی و اجرایی  سازمان مصروف نگهداری زیرساخت می‌گردد.

عدم انجام این به روزرسانی‌ها موجب مشکلات پیچیده امنیتی و به خطر افتادن اطلاعات و جریان کار سازمان می‌گردد.

پیاده سازی راهکارهای امنیتی

با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در شرکت‌ها و اهمیت پیدا کردن اطلاعات به عنوان یکی از اموال با ارزش سازمانی می‌توان از نشت و هک اطلاعات و افتادن آن به دست رقبا یا باجگیرهای اینترنتی که قطعا ضررهای جبران ناپذیری را به مجموعه تحمیل خواهد نمود، جلوگیری کرد.

لذا لازم است تا فرایند امنیتی از سطح آموزش به کاربران تا ایمن کردن کلاینت، سرورها و سرویس بر اساس آخرین دستورالعمل های  Hardening  صورت گرفته و به صورت ادواری این استانداردها ممیزی و اصلاح گردد.

 تامین و تجهیز سخت افزاری

سخت افزارها ستون فقرات سازمان‌ها در حوزه فناوری اطلاعات هستند که بسته به جایگاه عملیاتی توقف کار آن‌ها باعث اختلال در سطوح مختلف مجموعه می‌گردد.

خرید تجهیزات کارآمد که نیاز فعلی و آیتی سازمان را پوشش داده و از اصالت و کیفیت مطلوب برخوردار باشند، همواره یکی از چالش‌های شرکت‌ها است.

لذا تحلیل سازمان و نیاز آن و استفاده از تجربه و دانش کارشناسان این حوزه، هزینه‌های اتلاف وقت زمانی و ریالی شرکت‌ها را به حداقل ممکنه می‌رساند.

تماس با من

چطور میتونم کمکتون کنم؟

با من در تماس باشید

پروژه ای دارید؟